PlayOJO sponsrar Paradise Hotel

PlayOJO

Operatören blir huvudsponsor för Paradise Hotel med över 400 000 tittare per avsnitt

Ett av Europas hetaste onlinecasinomärken, PlayOJO, trappar nu upp sin marknadsföring på viktiga nyckelmarknader genom att bli sponsor för Paradise Hotel – Sveriges populäraste realityserie på tv.

PlayOJO är baserat på SkillOnNet-plattformen och kommer att sponsra samtliga 30 avsnitt av den populära tv-serien som börjar sändas på TV3 den 3 september. Paradise Hotel har över 400 000 tittare per avsnitt och tittarsiffrorna har ökat med 33 % per år.

Programmet går ut på att en grupp unga singlar tävlar om att få stanna längst i Paradise Hotel. Varje deltagare måste bilda par med någon från det motsatta könet, annars riskerar deltagaren att tvingas checka ut i förtid.

I det här årets upplaga utlovas ännu mer drama, kärlek och svek än någonsin. Tjejerna får styra över hotellet medan killarna får kämpa för sin överlevnad. Det sägs att massor av oväntade vändningar, överraskningar och nya ansikten kommer att dyka upp i år.

Peter Bennett, marknadsföringschef på PlayOJO, säger så här: ”Sverige är en av våra viktigaste marknader och här vill vi fortsätta stärka vår marknadsnärvaro och kundtillit. Paradise Hotel är ett tv-program som ses av vår målgrupp och som har mycket stark varumärkeslojalitet.

”PlayOJO är redan ett välkänt varumärke i Sverige, och det här samarbetet kommer bidra till att cementera PlayOJO:s ställning som det mest populära och tillförlitliga onlinecasinot på marknaden.”

Mats Nyman, VP FTV på Nordic Entertainment Group i Sverige, säger så här: ”Paradise Hotel är ett av våra allra mest populära program och har en riktigt stark fanbase.

“Vi kan stolt meddela att PlayOJO är Paradise Hotels officiella sponsor den här säsongen och att samarbetet även kommer att skapa mervärde åt våra tittare.”

PlayOJO lanserades i Storbritannien i februari 2017 och har redan tagit marknaden med storm tack vare sitt kundinriktade fokus. PlayOJO har dessutom belönats med flera branschutmärkelser inklusive Rising Star på EGR Operator Awards 2017.

Varumärket gjorde entré på den svenska marknaden i januari i år ackompanjerat av en påkostad tv- och onlinereklamkampanj som förmedlade PlayOJO:s affärsfilosofi – att vara ett schysst och rättvist onlinecasino som ger spelarna mer kontroll över sina pengar.

Be the first to comment

Leave a Reply

Din e-post adress kommer inte att publiceras offentligt.


*